شرکت عملیات اکتشاف نفت

به عنوان یکی از برترین شرکتهای خصوصی شاغل در فعالیتهای بالادستی صنایع نفت و گاز ایران شناخته می شود. این شرکت در سال 1377 تاسیس گردید و از آن زمان تا کنون به ارائه خدمات فنی تخصصی در دو زمینه عمده عملیات اکتشافی و خدمات جانبی یکپارچه حفاری می پردازد. مالکیت سهام این شرکت در سال 1398 به شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت واگذار گردید. بر اساس استراتژی های صندوق بازنشستگی نفت در خصوص تجدید ساختار و سازماندهی مجدد فعالیت ها و شرکت ها، مجموع سهام شرکت عملیات اکتشاف نفت به شرکت اویک در سال 1398 منتقل گردید.

در پی سیاستگذاری گروه اویک OIEC GROUP به منظور ارتقاء هرچه بیشتر و تمرکز توانمندیهای شرکت های زیر مجموعه خود در حوزه های مرتبط، دو شرکت تامین دکل صبا و خدمات حفاری صنایع نفت را با شرکت عملیات اکتشاف نفت تجمیع نمود تا بتوانند در قالب ارائه کننده چرخه کامل خدمات بالادستی از اکتشاف، حفاری، خدمات جانبی حفاری و تولید از چاه ها هرچه قویتر در جهت نیل به اهداف در بازار حضور یابند. این شرکت که همواره از پشتوانه نیروی انسانی ماهر و برخورداری از تجهیزات پیشرفته و به روزبهره مند بوده است، به برکت تلاش های بی وقفه و سخت کوشانه متخصصان و مدیران خود طی سالیان اخیر توفیق صدور خدمات فنی و مهندسی به گستره هایی فراتر از مرزهای میهن پهناور بدست آورده و با ارائه خدماتی مناسب و با کیفیت توانسته است نام خود را در منطقه نیز پر آوازه نماید. اینک در ساختار جدید، این شرکت موفق شده با ماهیت کاملا خصوصی و با بیش از 20 سال تجربه در ارائه فعالیت های تخصصی بالادستی صنعت نفت ، موج جدیدی از تحول در این صنعت را در کشور پدید آورد و با ادامه حضور در این عرصه گام محکمی در راه پیشرفت و استقلال میهن اسلامی بر دارد. امید است با یاری خداوند متعال و شناسایی بهنگام فرصتها و چالش ها, شرکت عملیات اکتشاف نفت بتواند به عنوان یک شرکت تخصصی موفق در کشور و منطقه نقش آفرینی نمایند.


مأموریت ها

 

شرکت عملیات اکتشاف نفت، یک شرکت بین المللی با سابقه در حوزه صنایع بالا دستی نفت و گاز کشور است که با به کارگیری فناوری های به روز و نیروی انسانی کارآمد، در پروژه های نفت و گاز اعم از عملیات حفاری و سرویس های خدمات فنی، در حال انجام خدمات به کارفرمایان متعدد در جهت تحقق انتظارات کلیدی نظام کلان بالادستی (مهندسی و ساختمان صنایع نفت) به موازات توجه ویژه به اهداف صنعت نفت کشور (بطور عام) می باشد و با فراهم نمودن خدمات با کیفیت و اقتصادی به مشتریان خود به منظورکسب ارزش بیشتر و با عنایت به سهیم دانستن تلاش کارکنان در موفقیت ها، سهامداران نیز بازگشت سرمایه مطلوب و مورد انتظار را دریافت خواهند نمود.


چشم انداز


شرکت عملیات اکتشاف نفت با توجه به اثبات موفقیت خود در اجرای پروژه های حفاری و سرویس های فنی، بر آن است تا با بهره گیری از دانش و فنا وری های نوین و با توجه به مزیت های رقابتی، بتواند به عنوان شرکت برتر در حوزه های عملیات حفاری و سرویس های فنی حفاری در عرصه نفت و گاز کشور گردد.


 

مرکز عملیات

 

مرکز عملیات شرکت عملیات اکتشاف نفت واقع در اهواز به مساحتی تقریبا نزدیک به 40 هکتار می باشد. تمامی تجهیزات شرکت در این ناحیه نگهداری می شود. ناحیه کلی شامل 3 حیاط با انبارها و کارگاههای نگهداری می باشد . حیاط کریت شامل هفت انبار و کارگاههای نگهداری به شرح ذیل می باشد:

نگهداری گونی های سیمان
تعمیر و نگهداری مربوط به سیمان کامیون و واحد لوله کویل
کارگاههای نگهداری شامل مغزه گیری و ابزار راه اندازی
کارگاههای تعمیر و نگهداری شامل دی اس تی مکانیکی و فول بور
پشتیبانی ، حمل و نقل و کارگاه تعمیرات
انبار جهت قطعات یدکی
ابزار آزمایش سطحی، سر چاهی و چاه پیمایی

حیاط شهید سلیمانی:
حیاط شهید سلیمانی با 9 هکتار مساحت شامل:
7200 متر محوطه بتونی که شامل:
1200 متر انبار ( 100 متر سردخانه و کارگاه نگهداری )

800 متر آفیس اداری که شامل:
نگهداری، جوشکاری و ابزار آلات می باشد.

بخش ابزارهای متحرک (قادر به تعمیر و تعمیرات اساسی تجهیزات کنترل چاه) و مدیریت عملیات می باشد. حیاط سوم شامل انبار به منظور پشتیبانی و در مواقع لزوم مورد استفاده قرار می گیرد.